tirsdag 6. oktober 2009

Hva nå?


Det er totalt krise nå faktisk. Siden min spede start som fastforspisende har fiskeboller vært en favoritt. Vel, de senere år har det ikke vært bare, bare å innta denne favoritten da hvitsausen fortsatt inneholder svært mye melk og undertegnede for noen år siden fikk påvist laktoseintoleranse. Likevel har jeg trosset dette, og kost meg det kvarteret det tar å spise fiskeboller, og nytt den korte timen man er mett etter å ha inntatt et slikt måltid (Et tips er å ha masse fet bacon, rødbetter og kokte gulrøtter til, for da varer metthetsfølelsen etter fiskeboller hakket lengre). Men nå ser det altså ut som at det er slutt...

Etter min ankomst i nord kunne nemmelig min mor fortelle meg at Vesterålens har sluttet å produsere Vesterålens fiskeboller, de eneste fiskebollene på markedet som er spisbar! Jeg har forsøkt både bjellans og first price og diverse andre i nøden av å ikke finne Vesterålens i Oslo-butikkenes mathyller, men etter å ha trykt i meg en bolle så må jeg gi opp fordi det ikke smaker like godt i det hele tatt!

Så hva er alternativene nå? Kjøpe meg hyse og lage mine egne fiskeboller? Raide små, lokale handelssteder i jakt etter de siste boksene med Vesterålens, hermetikk varer jo tross alt lenge? Eller er alternativet å ikke spise fiskeboller mer?

Jeg starter herved en underskriftskampanje i håp om at andre elskere av Vesterålens grønne bokser med fiskeboller skal støtte meg og min første favorittrett på denne siden av livmora, og at vi sammen kan håpe at noen av de grønne Vesterålingene leser dette, og får Norges beste fiskeboller up and going igjen! Det hadde vært prima kvalitet det!

5 kommentarer:

Frøken Hamilton sa...

jeg hater fiskeboller.
sånn at jeg nesten brekker meg ved tanken.

så egentlig tenker jeg: en mindre fiskebolleprodusent på markedet er gave til verden.

så for og si det med andre ord: jeg kommer ikke til å stemme på noe som helst. eller skrive under noe. men lykke til !!! :):)

Tonje sa...

hehe, takk for det Ida! For meg er dette krise, men det skjønner du kanskje :P

Tonje sa...

Ka med ferske? Lofoten eller nåkka? Eller va greia at det sku være hermetikk? Skjønne probleme, av de på boks, så e det ingen som kan slå Vesterålens. Og ka e greia m å ta den av markedet? Eg e rystet!

Tonje sa...

Eg e og rystet og trist! Eg e kje no fan av sånne ferske feskebolla. Eg like hermetikk og ting som kan vare i maaaange år ;)

Wenche sa...

Vesterålens fiskebolla e tbakers :D Fom oktober 2009, sjekk http://vesteraalens.com/

Tuddelidu!