fredag 18. mars 2011

Nå kommer de!

Jeg har jo, etter min egen mening, litt over gjennomsnittlig uflaks. Jeg veit ikke om det skyldes karma eller om det skyldes andre ting, men en ting jeg ikke tror på er tilfeldigheter. Noen mener at når energiene kødder med meg så er det tilfeldig, mens jeg mener at det er energiene som kødder med meg, som her om kvelden når lypsylen min ble kasta fra nattbordet og under senga mens jeg lå helt stille, og når sambo skulle lete etter den så sprengte lyspæra, det tror jeg ikke er tilfeldig, det var energiene som kødda med meg (by the way, si enerSki, ikke enerGi, det er forferdelig irriterende!).

Andre gang når såkalte tilfeldige ting skjer, så tror jeg ikke på de. Da tror jeg det er en konspirasjonsteori mot meg. Kanskje mener noen at jeg burde vært innlagt på sinnsykehus sånn som han mannen som kutta telefonledningene i nabolaget mitt når jeg var lita ble. Han trodde CIA eller FBI eller KGB eller hvem det var (jeg var for ung til å forstå forskjell, ok?) var etter han. Stakkars, det var synd i han da. Jeg tror liksom ikke at FBI er ute etter meg, for jeg bor for langt unna den amerikanske ambasaden til at jeg kan ha blitt overvåka, eller er røykemannen egentlig en agent? Neida, jeg tror ikke det. Men hvem vet.

Jeg tror jo for eksempel at telefonen min blir avlytta. For når noen ringer eller når jeg ringer noen så får jeg bare skrapelyder og ikke summetone, det er jo merkelig. Prøv å se det fra min side. Det ville vært typisk min flaks å være på feil sted til feil tid. Kanskje er telefonen min gammel og slitt, men det ville være for tilfeldig.

Ikke vet jeg hvem som konspirerer mot meg, jeg tror jo på skjebnen og karma, og det er stort sett det, kanskje det er de som kødder opp ting, eller kanskje finnes det en Gud som er sinna for jeg ikke tror på han.. Hvem vet. Noen konspirerer, både nært og fjærnt.

Utifeldig hilsen, Tonje

2 kommentarer:

The Nam sa...

Haha. I hear u sista!

Jeg tror det er skjulte kameraer over alt.

Tonje sa...

Haha, flott, hvis de kommer å henter meg så sier jeg i fra om deg også!