fredag 1. april 2011

"Virkelighets"-TV!

Jeg har ei venninne som mener at jeg er den eneste av hennes venner som kunne meldt seg på reality-tv. Jeg tror nok også jeg kunne gjort det. Jeg drømmer jo om at Pappa og jeg skal melke kyr, brekke oss i fjøsen og lage helvette på Farmen, og nå lurer jeg jammenta på om jeg skal gjøre alvor av planene mine gjennom mange år, å melde oss på.

Pappa er jo litt kjendis allerede, for han var på tv i forrige uke, og han så jævlig bra ut i tv-ruta. Det kan du se her: Debatten 24.03.11

Selv lider jeg av fenomenet hvor kamera legger på både fem og ti kg, i tillegg til at jeg høres ut som at jeg er ekte Tromsø-væring så snart et kamera er i nærheta. Det kan du se her: Bloggekrigen ep.3
(Og for de av dere som går rundt og tror at jeg er fra Tromsø, så er jeg ikke det, jeg er fra FINNSNES. I østlandsk standard blir det vel sånn ca som at folk skulle tro jeg var fra Oslo mens jeg egentlig var fra Larvik, og en Larviking er jo visstas ikke en Osloenser!!)

Men det er vel ikke så nøye, jeg har jo konkludert med at tynne jenter overhodet ikke er like morsomme som tjukke jenter, med noen få unntak så klart. Jeg generaliserer ikke!

Uansett. Jeg er liksom litt redd for at jeg og Pappa ikke skal vare så lenge i Farmen, vi er jo ikke vokst opp på gård noen av oss, og jeg er sannelig ikke sikker på hvor god vi er til hverken saging, øksekasting, melkespannholding eller gårds-kunnskap. Derfor håper jeg på at vi skal skåre på sjarmen og være venner med alle sånn at vi rullerer på storbonde-rollen, og dermed holde ut så lenge vi kan. Pappa er god på brunsaus og jeg er god på å steke kjøtt, så vi skal nok klare oss godt på kjøkkenet også. Dessuten er Pappa ganske sterk og tøff i trynet, og jeg for min del er utspekulert og tøff i trynet, så jeg har trua på at det skulle gått greit, likevel.

Men skulle det nå ikke gå veien og at Pappa og jeg ikke hadde kommet oss helt til finalen (men vi deltar ikke for å tape!), så hadde jeg sagt til våre meddeltakere at de hadde ikke fått snakka om meg som at jeg var død etterpå. I reality-programmer sier de alltid sånn; "Hun var ei sånn ei flott og bra jente". Var, hva faen mener du? Hun er nå vel det selv om hun ble stemt ut. Det irriterer meg skikkelig. Så til mine fremtidige reality-meddeltakere; Jeg lever videre utenfor gården og er fortsatt ei flott og bra jente, selv om jeg var dum og spilte spillet feil og dermed røk ut! På forhånd takk!

Real(ity)-hilsen fra Tonje

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får melde på Christer og når du melder dere på:-) Så kan dere erobre hele Farmen.... Ja hadde no vært stike kult, men gårdsdrift og lukter e vel ikkje akkurat noe for noen av dere... thihi. Men arti ja d hadde d blitt. Det første Christer skulle gjøre sa han var å legge inn strøm hahaha.....

Hilsen Tante.