tirsdag 20. september 2011

I´m back... atter en gang!

Jeg er det man kan kalle en skikkelig av og på-blogger, men det er bare i en begrenset tidsperiode at jeg klarer å være observerende og skrive om det.. Jeg er jo ikke kjent for verdens beste konsentrasjon, og nå er vi tilbake til denne selv-antatte ADHDen, men nok om det...

Jeg veit ikke helt hva som har skjedd med meg da.. For normalt sett så klarer jeg bare å være våken i maks 14 timer i strekk, det er bare sånn det er.. Får jeg 15 timer med våkenhet, så kan jeg sovne uansett hvor, og da sover jeg lenge. Men nå, plutselig, så har behovet for søvn blitt mindre. Jeg er våken i 17 timer i strekk og sånn, og gjør masse rart, og ikke bare daffer på sofaen. Jeg rydder og vasker hjemme, jeg lager ukeplaner til mitt eget liv, jeg arkiverer papirer og skriver ut viktige dokumenter.. herreguuud, jeg er redd jeg begynner å bli voksen. Dette kommer jo midt i det som kan bli mitt første ordentlige steg inn i de voksnes verden.

Noen hevder man går inn i de voksnes rekker når man konfirmerer seg, det er FEIL, 15 åringer er barn fortsatt (forutenom på bøgda, hvor de er høygravide under den hvite kappa). Andre mener man blir mer voksen av å flytte for seg selv, det er FEIL, jeg er fortsatt kjempe familie-dalt og vasker sjeldent klær. Men nå, nå skal jeg forhåpentligvis kjøpe meg ei egen leilighet snart, og jeg prøver å ikke fokusere så mye på at jeg skal betale et ukjent antall tusen til Fokus Bank Finnsnes de neste 30 årene (i tillegg til det jeg etterhvert skal betale til Statens Lånekasse etter seks års utdannelse, hjølp!). Begynner jeg å bli voksen på ordentlig? Er det derfor jeg ikke sover så mye, for voksne trenger mindre søvn enn barn? Eller, er det det at jeg aktivt tenker på at jeg skal begynne å trene igjen? De sier at man får energi av trening, og jeg er jo eksperten på placeboeffekt, så kanskje. Jeg håper på det siste, til tross for at neste bursdag er skremmende nær med sine fire måneder og 6 dager unna (åjadda, nedtellinga har begynt, jeg elsker jo fortsatt bursdag, bare ikke aldersendringa!) Hva vet vel jeg, jeg får vel bare vente å se om jeg snart begynner å føle meg mer voksen...

Ingen kommentarer: