onsdag 26. august 2009

Reklamepause!

Jeg har tidligere nevnt at jeg er tv slave. Dette har ikke blitt så mye bedre med den regnfulle sommeren vi har hatt på østlandet, og dermed er det enda flere serier som må følges med på. I tillegg gleder jeg meg hver eneste dag til ny Hotel Cæsar-episode (ja, jeg følger med og jeg er stolt av det!). Jeg kan heller nesten ikke vente til neste mandag og tirsdag for å se den nye sesongen av Greys Anatomi.

Mange mennesker bytter kanal når reklamen kommer på. Jeg skruer bare ned lyden litt (har nemmlig lært noen ting på medievitenskapsstudiet, og en ting er at et virkemiddel på reklame er å skru opp lyden. Så det så), også karrer jeg meg ned i hjørnet av sjeselongen min og følger villig med på reklamene. Og jeg må bare si det, den nye reklamen til Kiwi, den med det unge paret og den storken i heisen (prøvde å finne den på nettet, men den er nok rett og slett for ny), den er helt fantastisk. "Plutselig trenger du og hver fjerde bleiepakke gratis" liksom. Kjempebra. Også pluss for hunken som medvirker, gjø'kke no det for all del.

En annen nevneverdig er den her nye til Norvegia. De har blitt gode på reklame. Men med han fyren som jokker på den rosa motorsykkelen, og han gæmlisen som sier "men man kan trimme'n, høhø" det er fantastisk. Kvalitetsreklamer på sitt beste. Sånne reklamer får meg rett og slett til å ville begynne i den bransjen, så kanskje plutselig en dag er en av mine reklamer vinner av gullfisken.

Hurra for reklame!