torsdag 28. februar 2008

sjarmerende nupper!

Sol og sommer(?) , alle fall nesten, sol, litt mindre sommer. Dette våknet jeg til i dag, et herlig vær, inspirerende og deilig. Sånn man ikke vil pakke seg inn i vinterklær av, sånn man vil ha på seg sommerklær, solbriller, og være fresh og sommerlett. Litt vanskelig med 12 grader ute, men man må gjøre det beste utav det. Jeg skulle på jobb, og bestemte meg raskt for shorts, selvfølgelig med strømpebukse under, og t-shorte, med jakke over. Fiks ferdig og klar, men på T-Banen på tur til jobb oppdager jeg likevel noe jeg overhodet ikke hadde tenkt på hvis jeg ikke skulle på jobb, hvor man gjerne skal se representabel og noen lunde ordentlig ut. Men strømpebuksa mi var full av nupper, t-shorta mi hadde over gjennomsnittlig utvakset print, og jeg har vel en 8-10 hull i skoene jeg hadde på meg. Jeg er en slabbedask! Men så satt jeg og tenkte da, tenkte på hvordan jeg er, min personlighet, og om hvordan folk tenker om meg. Derfor slo jeg meg i grunn til ro med at det egentlig ikke gjorde noe med nupper, utvaska print og hull, de tenker nok bare at jeg er sånn, at jeg driter i det, uten å være en slabbedask i det hele tatt, dette er bare Charlie, slik alle kjenner meg. Sjarmerende feil og mangler ved meg; nupper, utvasket print, og hull, jeg nailer det!

Men sånn apropos ting som IKKE er sjarmerende er; Fjærtelukt på T-banen, Tissing i prøverom, foreldre som ikke skifter bleien til barna sine som appåtil er full av bæsj (vet jo egentlig lite om dette, men når hele jævla Karl Johan lukter dritt etter at disse barnevognmafiaene har trilla gjennom der, så er det alle fall noe man høyst sannsynlig burde anta!!) svettelukt, og lukter generelt. Hull under armen på en genser eller t-shorte er også noe man burde sy sammen (allefall hvis man har spart opp til en feministbush under armen i løpet av vinteren for å holde seg varm).

Sånn bare for å ha det sagt, liksom!

Ingen kommentarer: