tirsdag 14. oktober 2008

Skippertak og Finanskrise!

Yes, jeg er inne i den O'store skippertaksperioden anno høsten 2008! Med 40 studiepoeng i sikte begynner jeg faktisk litt tidligere dette semestret enn ellers, men jeg ligger faen meg så langt etter allerede, at de 60 sidene jeg har lest i dag, blir som å spytte i havet i forhold til det jeg burde lest i år. Men på en uke kan jeg rekke ca 300 sider, så jeg ser med godt mot på dette! (Vel og merke så lenge det varer, og det er antakelig over allerede neste onsdag da jeg har jobb resten av uka, but I'll stay POSITIVE!)

Ellers har jeg nok en gang hatt for mye å gjøre for å oppdatere her. (Jeg merker at jeg begynner å tvile på meg selv når jeg sier jeg har så mye å gjøre for tida, for ikke har jeg lest noe særlig, ikke har jeg jobbet sååå mye denne måneden, og det sosiale livet er fortsatt ganske fraværende, men dagene bare flyr i fra meg på et vis, fordet-om!)

Jeg kom forøvrig på hva jeg bruker store deler av dagene til å tenke på, finanskrisen. Hva skjer med det? Fokus bank nekter meg å overføre til og fra Island på grunn av finanskrisen der (Ikke det at jeg i utgangspunktet hadde tenkt til det, men hey, det er da en tankevekker). Nå har jeg heldigvis vært så smart å levd bort store deler av sparekontoen min, så jeg slipper å være redd for at hele spareprosjektet mitt gjennom flere år skal gå til staten Norge, dersom finanskrisa blir et skikkelig faktum også her! Smart Charlie! Selv om jeg også tenker at shoppestopp-måneder som september var, kanskje kan holde meg med mat og husly dersom vi skulle gå på en skikkelig smell.
Nå høres jeg forresten ut som jeg har skikkelig peiling på finanskrisa, men jæ ække no økkonom for å si det sånn. Inflasjoner, at et helt land kan gå konkurs, hva som styrer renta og børsen, det har jeg rett og slett ikke peiling på, jeg er bare bekymret for landets og indirekte egen økonomi!

Hold på pengpungen folkens, tror vi skal tenke litt på dette!

Ingen kommentarer: