fredag 16. januar 2009

Jada det e billig!

Jeg er helt sykt lettpåvirkelig... Ikke når det kommer til meninger. Ikke når det kommer til klær. Men når det kommer til reklame og ord og setninger som fanger min oppmerksomhet, da snakker vi lettpåvirkelig da.

I reklamene kan dette gjelde både ord og produktet. Hvem faen kan komme å fortelle meg at man ikke får lyst på Yade-Sjokolade når man ser den strålen av flytende sjokolade bevege seg over skjermen, eller biola med han søte gutten som møter gleder... og utfordringer i løpet av arbeidsdagen.
Jeg er selverklært, og erklært av andre;TV-slave. Men jeg finner stor glede i å sette meg ned etter jobb eller skole for å svitsje rundt og leite etter program som kanskje er verdt å se på. Ofte ender jeg likevel opp med å ta til takke med første og beste, og selv en kvasi-god komiserie kan fange min interesse. I nøden spiste fanden fluer.

Likevel er det ikke alltid det er noen kvasi-gode komiserier på tv, og da ender jeg rett og slett opp med å sitte å zappe etter reklamer. Jeg er glad i reklamer. Det er koselig, selv om det ender opp med søtsug, sult, tørste, eller fanden meg, kaffetrang.. Og jeg liker ikke en gang kaffe. Men det er noe sjarmerende med denne nokså irriterende fyren i nescafé- reklamen og melkebarten hans som gjør at selv noe så motbydelig som kaffe ser inbydende ut.

Vel vel.. som sagt, lettpåvirkelig.

Men i god tradisjon tro, så lot jeg meg påvirke atter en gang, så nå har sanneligta selv jeg fått nyttårsforsett om et sunnere liv. Dette fører dermed til at jeg ikke KAN la meg friste av mat-, sjokkis- og kaffe-reklamer, så nå er jeg flink jente og zapper videre før hungeren kommer. Det jeg derimot nå er fan av er Talkmore-jenta og miljøagente, hvor for øvrig han gutten er han som også spiller i den tidligere nevnte, Biola-reklamen.

"Gjett hvor mye den var på?! Samme som sist kanskje... og måneden før det igjen, og måneden før det igjen, og måneden før det igjen. JADA, DET E BILLIG!"

"Hey, veit dåkker koffer han e så bellig? Han har kjøpt Talkmore-fastpris, og det tar dåkker to minutt å gjøre det samme... TALKMORE DÅTT ENNO!.....HÅPE DET SMAKE"

"Jeg er ikke sint, bare veldig, veldig skuffet!"

Jeg prøvde etter dette å melde meg inn i miljøagentene, men det er visstnok en høyere aldersgrense, som jeg visstnok hadde passert. Allefall i følge sambo. Og hadde det ikke vært for at jeg er så sinnsykt fornøyd med chess-abonementet jeg har på mobilen, så hadde jeg sannsynligvis hatt talkmore fastpris by now!

Jada, Det É billig!!!

2 kommentarer:

Ida Aurora sa...

jeg har ikke tv og kjenner at jeg har fullstendig falt ut. kjente ikke igjen noen av disse reklamene. godt at du kan oppdatere meg på hva dere kidsa ser på for tiden!!
og jeg venter fortsatt på svar om sims.spør Ola!

Tonje sa...

Hehe.. ja fader.. det var det. Skal spørre han så snart han kommer fra jobb!

Ja, de kidsa de kidsa, nå er det det som gjelder. Også den her, "ja det burde vi. Til helga kanskje" Veldig moro!