fredag 9. januar 2009

Ti år og lykkelig!

Snøhula sett fra oven! FLINKETANTE!

Nevø til høyre, og den andre lekekameraten min, naboHanne.
Nevø viser størrelsen på snøskavlene, han er ca 140 cm.


Nevø og meg hopper fra garasjetaket! GØY!



Hjemplassen har nesten forsvunnet i all snøen.


På onsdag var jeg ti år igjen. Fytti katta så morsomt det var å være ti år! Hjemme i nord var det per i går (da jeg dro tilbake til Oslo igjen, med andre ord), ca halvannen meter snø. Det er offisielt målt til 104 cm på Finnsnes, men i dalen hvor familien bor, er jeg overbevisst om at det er ca en gyllen halvmeter mer enn det.

Anyways.. Jeg var ute å lekte. Åherre så morsomt det var. Først måkka(?) jeg halve garasjetaket (tenkte jeg skulle hente noen smiskepoeng fra fattern, blir gjerne noen ekstra gullpenger i lomma av den slags). Derretter tenkte jeg å hente noen snillhetspoeng fra nevøen min, og lagde tidenes koseligste snøhule. Den var dyp også, for selv jeg med 172 cm på strømpelesten var ikke synlig fra veien! GO TANTE! Jeg måkka og måkka og måkka.. Fryktet en alvorlig stivhet i muskler og ledd, men til tross for at det er to dager siden nå, så er jeg overraskende lite stiv, så kanskje jeg ikke er sååå dårlig trent som jeg trodde, for selv pusten holdt i to og en halv time ute i bikkjefrosten uten de store astmaanfallene.

Jeg ble i allefall en hit blant barna i nabolaget, supertante on the role!
Min ti år gamle nevø synes i allefall at det var supergøy at tante var ti år igjen et lite øyeblikk, men spurte meg om jeg syntes at dette var litt rart! Men neeida, det er jo lov å leke ute selv om man er snart 23. Viktig å bevare barnet i seg nå når rynker og hengepupper melder seg med stormskritt.

Bildene er fra ulike dager i jula, annenhver dag med god julestemning og annenhver dag med regn og glatte veier, men siden lillenyttårsaften har det altså kommet halvannen meter snø! HELL YEAH, det er gøy, det!!

Ingen kommentarer: