torsdag 1. januar 2009

Godt Nytt År!

Som vanlig ble det gamle året feiret med en fest som varte langt inn i de tidlige morgentimene av den første dagen i 2009. Ingenting er som å feire at det halvmislykka året, sånn sett i forhold til nyttårsforsettene, er over, og et nytt år er på vei.
Et nytt år hvor man igjen setter seg som mål å bli et bedre menneske, i år som i fjor. Man skal slutte å spise junk, man skal bare leve på hvitt kjøtt og fisk, man skal slutte å drikke alkohol- i allefall i samme mengde og like ofte som man gjorde i fjor- og man skal begynne å trene. Vi begynner i god tro, men skjønner fort at disse målene lar seg ikke holde, i år som i fjor.

I fjor skulle jeg reise masse, og gå masse på konsert, men jeg tror ikke vi kan si at en par tre konsertopplevelser utenom festivaltid, og en reise til Stockholm, en til Praha og en til Roskilde gjorde så veldig godt for at de nyttårsforsettene ble holdt. Ganske trist egentlig, for jeg var jævla positiv i starten, men er man personlig konkurs minst en gang i måneden, så er man det, og da får man ikke reist eller dradd på konsert heller.

Men jeg er nok en gang positiv. I år er målet å spare penger, og faktisk begynne å trene for å få mer overskudd til å gjøre ting jeg vil. Jeg skal spare penger til konserter og reiser, og hovedmålet blir en interrail med kjæresten gjennom Europa. Andre klarer det, så jeg håper vi og klarer det. Skeptisk, men positivitet er viktig!

Vi får se hvordan det går! Ønsker dere alle lykke til med deres nyttårsforsett også, klarer man ett så er man langt på vei, resten kan komme til neste år!

Godt nytt år!!!

3 kommentarer:

Ida Aurora sa...

jeg har sykt troen på deg og nyttårsforsettene dine!!!! detta fikser du:)

Anonym sa...

Hei Tonje og Godt Nyttår til deg og fra Tante på Strømmen. Jeg må daglig innom siden din for å se om det har kommet noen storyer og koser meg like mye hver gang. Du burde virkelig bli forfatter eller noe i den duren...... Håper du klarer noen av forsettene dine, jeg har ikke noen selv om jeg burde hatt, men som du sier vanskelig å holde ;.) Kos deg i nord så satser vi på et snarlig treff når du er nede igjen.... Stor klem fra Tante Nina

Tonje sa...

Ja det er egentlig bare tull med nyttårsforsett, men nå har jeg prøvd både det å skulle starte et nytt og bedre liv den første i hver måned for en tid siden, eller "fra mandag av så starter jeg et nytt og bedre liv", men det funker allefall ikke for meg.. Derfor tenker jeg som så, at hvis ikke et nytt år får meg til å følge mål, så er det jo egentlig bare tull å feire nyttår, for yngre blir man fanden ikke heller!

Klem!