torsdag 15. januar 2009

Når klokka klang!

I mårra er det på'n igjen, for fullt! Jeg begynner på bachelor året mitt i mårra. Det synes jeg er både skremmende og spennende. Bacheloråret vil si at jeg skriver bacheloren min denne våren, og leverer den (forhåpentligvis) før 20. mai. Likevel så mangler jeg nå 30 studiepoeng for å få den komplette bacheloren, for som den luringen jeg er, så vil jeg ta bacheloren på to og et halvt år, i stede for tre. Det siste semestret vil jeg bruke til å ta opp svadafag som jeg har fått svadakarakterer i! God plan!

Men jeg er liksom ikke helt DER ennå merker jeg, der som i, der å skulle begynne å lese og å bo på Blindern igjen. Jeg vil leke i snøen (nå er det riktignok ingen snø her, men jeg skulle gjerne ville leke mer i den snøen jeg forlot hjemme i nord), jeg vil drikke øl en onsdag, uten frykt for om jeg kommer meg opp torsdagsmårran, jeg vil gå turer i byen på dagtid uten å få et snev av dårlig samvittighet for at jeg har bedre ting jeg egentlig burde gjort, og jeg vil jobbe og tjene penger uten et snev av dårlig samvittighet for at jeg har andre ting jeg egentlig burde gjort.

Men slik er det nå en gang ikke å være student, og denne våren MÅ jeg være skikkelig student.

En annen ting som bekymrer meg er min egen tidligere nevnte spillavhengighet. Nå har jeg nok en gang har gjenoppdaget The Sims. Det å sette seg ned å lage familier og sin egen drømmeverden er befriende. Jeg får lekt meg litt. Jeg trenger å leke, begynner tross alt å dra på årene, jeg blir tross alt 22 for 2. gang om halvannen uke.
Jeg får utfolde meg kreativt, å lage min helt egen drømmeverden.
I simmenes verden kan man lage det livet man gjerne vil ha. En av mine "meg" jobber i dag som journalist. Hun tjener ikke gode penger på dette, men hun jobber da likevel med min drøm. OG hun har fri hver eneste lørdag og søndag. Dét er luksus det!!

Jeg skulle aller helst vært kommet dit i det virkelig liv, men noen mener jeg fortsatt er ung og har hele livet på meg til å komme dit. Joda det stemmer nok sikkert, men jeg er rimelig dritt lei av studier nå. Jeg trøster meg bare med at fra og med i mårra og frem til ca 20. mai så får jeg leke litt journalist selv. Det blir moro!

2 kommentarer:

Rags sa...

Beibi! Detta årner sæ. Og vi ska fåre så koselig på Blindern så! For jeg skal også bo der dette semesteret. Så vi kan bo der sammen! Forøvrig ser jeg ingen feil i å fremdeles kunne gå ut på en onsdag, å kaste bort EN torsdag i ny og ne spiller da ingen rolle!:)

Tonje sa...

Hehehe, vel siden Torsdag er den eneste dagen i hele år jeg har fastsatt skoletid, så tror jeg at det egentlig er greit å være der, også kan jeg jo ikke skuffe redaksjonen min ;) Dritmorsomt fag da tror jeg!!!