mandag 30. mars 2009

Bare et "jeg er fortsatt i live"- notat

Jeg faller over ende av kreativitet for tiden. Problemet er bare at det sitter fast inni hue.. Jeg får ikke til å produsere noe. Det er ufattelig slitsomt, spesielt med tanke på at jeg burde produsert allverdens greier nå sånn med tanke på tidskrifter både her og der. Men neeeida. Nå sitter jeg og jobber med en sak om politikernes blogger. Ufattelig vanskelig for meg å finne vinkling og deretter få noe fornuftig ned på papiret. Jeg tror frykten for publisering rett og slett har tatt meg når jeg tenker etter. Denne artikkelen kan komme til å bli lest av en del mennesker, og det merker jeg at gjør meg skremt.

I tillegg sitter jeg og vurderer søknader til diverse medieinstitusjoner som sommervikar, men tror også at frykten for at andre skal se det jeg gjør dreper litt av lysten. Dette kan da ikke være så bra tegn tenker jeg. I tillegg til at jeg hater deadline! Jeg liker å jobbe i eget tempo, så jeg gleder meg egentlig bare til sommerferien og jeg skal begynne på boka jeg har planlagt lenge nå.

Jeg gleder meg til å sitte oppe i Nord-Norge hele sommeren, være våken lenge om natta, og produsere ting i mitt helt egne tempo. Jeg tror det blir en komedie. Føler liksom at det er det jeg kan, men jeg har jo en ufattelig vilter fantasi når det kommer til stykket, så kanskje tar den en helt annen retning etterhvert. Jeg har noen planer i hodet for hva den skal inneholde, men foreløpig holdes alt der inne. Vil ikke jinxe en finfin sommer med å begynne å skrive nå, nå har jeg nok å bedrive dagene med likevel.

Men ha det så fint.. Håper kanskje det tar seg litt opp når jeg skal hjemover på påskeferie på torsdag. Sant skal sies at det sikkert er mange nye graviditeter og snurrepiperier som foregår der nord for tiden, noe må da være mat for meg!

Ingen kommentarer: