mandag 2. mars 2009

Ting jeg lurer på!

Jeg er et tenkende menneske, og derfor er det mange ubesvarte spørsmål her inne i min verden, i mitt hodet.

Jeg lurer blant annet på hvor gode bilder det egentlig er på disse fotoboksene som tar bilder av råkjørerne. Jeg har hørt av en bekjent at bildene er svært klare, og at man lett kan se hva føreren av bilen driver på med i det lovverket brytes. Oppfølgningsspørsmålet er da om politiet sitter og morer seg dersom sjåføren leter etter nesegull langt oppe i neseveggen eller nyser i det øyeblikket bildet takes.

Jeg lurer også på hvordan noen mennesker kan noe som ingen andre kan, eller hvorfor noen synes noe er pent som andre synes ikke er det. Det er for meg et mysterium hvor ulike vi mennsker faktisk er.

Jeg lurer på hvorfor det ene lilla kubbelyset mitt brente opp på halvannen time, mens de andre to har brent i 6 timer uten at det engang er halvveis brent opp.

Egentlig bare det jeg lurer på akkurat nå, men jeg er helt sikkert at dette er noe jeg kan jobbe videre for hver eneste dag er det dype og mindre dype ting jeg plager hjernen min med å lure på...

Fin kveld ønskes fra et tenkende menneske!

2 kommentarer:

Ida Aurora sa...

jeg ble også veldig nysgjerrig på det med de kubbelysene...mystisk.

Tonje sa...

Ja, ekstremt mystisk.. Skjønner ikke noe. De andre har brent to lange kvelder, og er fortsatt ikke på halv engang.. MERKELIG!