tirsdag 16. desember 2008

Juleferie!!!

Endelig er den forferdelig etterlengta juleferien min kommet. Jeg må ærlig innrømme at jeg er sjeldent sliten etter dette semesteret, det har vært en lang høst. Hadde siste eksamen i går, og som vanlig gikk det som det måtte gå når man har noen sinnsyke eksamensnerver. Omgangssyken som følge av eksamenspress begynner ikke å bli noen nyhet i min verden, og når den siste intense lesedagen går med til å sjekke innsida av toalettskåla, så blir resultatene på eksamen deretter (joda, jeg har jo lest litt før, men den siste dagen er ganske avgjørende for min forståelse av faget!)

Men nå er det i allefall ferie. Ferie fra skolen vil det si.. Jobbe må man jo for å tjene til livets opphold, men takket være min fantastisk snille sjef, så jobba jeg bare 5 tima i går, og fikk fri i dag. Det har vært helt vidunderlig, har blitt litt bedre, selv om dagen har gått med til pakking og rydding i en svææært forfallen leilighet (eksamenstida gjør sitt på hjemmefronten også, og leiligheta såg mest ut som et utsatt krigshærja område).

Jeg pakker til jeg skal hjem til nord, I MÅRRA! Det er bare helt fantastisk! Det blir litt jobbing der hjemme første uka, så den ordentlige ferien lar vente på seg til lillejulaften, men som sagt, penger må'n ha!!
Jeg regner med at mamma forer meg, noe jeg kanskje trenger da jeg har spist en halv skolebolle og et pizzastøkke på 3 dager! Greit å ikke være radmager når man blir sjuk, så har kroppen alltids noe ekstra å jobbe med.. høhø..

Jeg regner også med at jeg får noen festlige sladderhistorier å skrive om.
Ja også får jeg verdens kuleste julegave fra verdens kuleste foreldre og verdens kuleste nevø.. Dere vil snart skjønne hva det er!

2 kommentarer:

Ida Aurora sa...

gratulerer Charlie, men velfortjent ferie!!!!!!! Og god tur hjem! og GOD JUL!! Vi sees på nyåret, glad i deg vennen min:D

Tonje sa...

Jaa, og takk :)
God jul snuppeluren min! Blir å savne ditt blide og vakre åsyn Ida:)
Glad i deg og, og vi sees snart igjen, så fort som tiden går!!