fredag 26. desember 2008

Wannabe!

Disse planlagte blogginnleggene mine lar vente på seg. Jeg føler jeg fortsatt har for lite materiale og for lite kreativitet til å i det hele tatt formulere min bekymring, forbausing og ikke-overrasket-over-Finnsnes-idetheletatt-het til å skulle skrive et greit nok innlegg om ting som har forandret seg og ting som ikke har forandret seg det siste, nesten halve året jeg har vært borte. I kveld skal jeg ut på byen da, så kanskje jeg får mer materiale da!

Det som riktignok engasjerer meg nå, er hvordan blonde pappajenter på 18 år greier å hove tusenvis av kroner inn på grunn av blogg om alt og ingenting. Hvordan er det mulig? Hvilke kontakter må man ha, lissom?

Dagbladet forteller i dag om 18 år gamle Ida, venninne av selveste Jan Thomas' kjæreste, og hvordan hun hover inn ti tusener på bloggen sin som visstnok inneholder "alt og ingenting". (http://www.kjendis.no/2008/12/26/kjendis/blogg/blogging/mote/4160571/)

Selvfølgelig blir jeg dritmisunnelig og skulle gjerne fått sponset klesskapet mitt og sminkepungen min av merker som vil at jeg skal skrive om deres produkter. Det hadde jeg da lett gjort.. eller?

Kanskje dette ikke er min stil, og kanskje jeg faktisk er litt for selvstendig for å være avhengig av at andre skal betale klesskapet mitt. Kanskje har jeg for mye personlig på hjertet til at 20 000 fremmede mennesker skulle gidde å lese bloggen min. Kanskje er jeg faktisk fornøyd med de leserne jeg har, som er overraskende mange til tross for at jeg bare skriver om mitt nokså kjedelige liv, sånn egentlig.
Men kanskje har også jeg lyst på 10 000 kroner sånn plutselig inn på konto en gang i måneden på grunn av det jeg skriver på bloggen min. Kanskje jeg skulle ønske at noen en gang oppdaget meg via bloggen min, sånn at de kanskje sendte meg gratis ting, ansatte meg som forfatter, eller bare rett og slett ville sponse meg med noen ekstra kroner i måneden, siden også jeg, tross alt, lider av den stygge stygge skjebnen som også Ida (18) lider av, shoppoholisme!

Ingen kommentarer: