torsdag 4. desember 2008

Lesesalnerd!

Ja, nå sitter jeg da her igjen, på lesesalen, og nerder noe alldelesforferdelig. Jeg er en flinkis! På høy tid vil kanskje noen si, med tanke på at eksamen er på mandag, torsdag og mandag igjen, men goood tid sier jeg!

Lesesalene på Blindern er jo noe helt for seg selv, og om man kjeder seg, så er det alltids en eller annen hviskende samtale på gang som man kan overhøre, eller noen knirkende sko man kan irritere seg over, eller noen andre slitne-etter-eksamensfolk man kan prøve å få blikkontakt med! Av og til er det til og med noen jeg-har-eksamen-og-jeg-er-fucked-folk man kan få blikkontakt med, for her sitter de eksamenslesende og eksamenspågående om hverandre i vårt fine lille Blindernsamfunn. Er det ikke gøy?

Av og til mister man også konsentrasjonen av alle hviskende samtalene, de knirkende skoa, jentene som tripper inn og ut med sine høye hæler, hun jenta som har en rullestol som bråker, de som åpner matpakka si, de som mister penna i gulvet, de som får en sms, de som slår på pc'n, de som sitter inne på de "lydtette" kollokvierommene og fniser, eller de som bråker bare for å bråke! Men hva gjør vel det? Det er jo en del av vårt fine lille Blindernsamfunn. Blir det for ille, så får en vel putte I-poden i øra og drømme seg bort en stund mens man leser, for det spiller da vel ingen rolle om en er ukonsentrert på grunn av bråket eller musikken. Og husk; det er viktig med pauser på lesesalen!

Ha en finfin dag dere!
Blindernhugs!

3 kommentarer:

Kristin sa...

Løkke tell på eksamen snuppa mi! :D
Du e flinkis! Å eg e stolt av deg uansett om du les eller surfe på nett.. ;) Hihihi!

Rags sa...

Fnihiis. Jeg synes han med skoene var morsomst, for han skjønte det sikkert veldig fort selv - men hva skal man gjøre med det da? Gå på hendene? Eller kanskje bare ta av seg skoene ja. Eller bare bruke andre sko!

Du glemte han skrullingen som drev med tvilsomme aktiviteter under trappa i dag.

Gleder meg til nye Blindern-oppdagelser på søndag. Blir strålende! Blir forresten ikke noe Nationalteatern i mårra:/ Crap. Men da sees vi søndag!

Tonje sa...

Kristin: Takk takk, å husk pausa på lesesalen e viktig:P

Rags: fader, han ja.. Men jeg tror jeg skreiv bloggen før vi så han under trappa nemmlig! For det var jo ganske seint!
Hva skjedde med nationaltheatern da?

Søndag it is babes!!