fredag 5. desember 2008

Pauseunderholdning!

Ja nå sitter jeg her da, IGJEN! På lesesalen. Denne gang på UB, for i dag fikk ikke vi eksamenslesende sitte sammen med de eksamensutøvende i vårt litt HF-samfunn, fordi de eksamensutøvende måtte ha hele plassen! Jaja, tenker jeg og tusler i snøværet(!!) ned til Universitets Biblioteket hvor jeg visste at jeg hadde noen venninner som var hardtlesende studinner.

Som jeg har uttrykkt før er det viktig å ha pauser på lesesalen, så i dag begynte jeg likså greit dagen med en lunsjpause (Kom meg ikke til skolen til planlagt tid klokken 9 i dag, og det er bare Ragnhild sin skyld som skulle jobbe i stede for å henge på Blindern med meg). Lunsjpausen ble litt lengre enn planlagt, men sånn går det når 6 studiner sitter i lag og har et lite kaffeslabberas hos Georg Sverdrup.

Nå har jeg en liten pause igjen, mens jeg nyter mine medbrakte brødskiver med svett norvegia, og venter på at klokka skal bli halv 6 så jeg må rushe til jobb, igjen!
I tillegg lurer jeg på hvorfor osten blir så svett som den blir, selv i minusgrader?! Jeg kan liksom forstå det på sommeren, men jeg må innrømme at det er meg en gåte at den også på vinteren har svetteperler på størrelse med skiløpernes spøttklyser som henger ut av nesa og munnen deres etter 5-mila.
Svett Ostehug fra Blindern!

4 kommentarer:

Rags sa...

Jeg liker at du faktisk fremhever MEG som den som drar deg opp om mårran. Hvem skulle vel trodd det? Uansett, vi er det perfekte studiepar. Akkurat like serøse, og gir akkurat like mye faen. Det er sånn det skal værra. Sees på søndan!

Tonje sa...

hihi ja du veit det Rags, at det er ingenting som å komme på skolen å se ditt blide åsyn!! Hva er vel livet uten deg:P

Håper du blir frisk snart da snupparoo, sånn at vi kan henge masse i lag før jeg drar hjem!

Karoline sa...

At du klare å spise ost du har beskrevet på den måten e MÆ et mysterium!;)

Tonje sa...

hehehe.. e man fattig student, så e man fattig student;)