fredag 18. september 2009

Arbeid for alle?


Jeg skrev i en tidligere post her at hvis jeg skulle jobbet i stillas så ville jeg brukt dagene til å titte inn i folks leilighet og ikke fått gjort en dritt Vel, det er nok ikke bare meg.
Disse mennene som satte opp dette stillaset sitt på mandag har nemmlig ikke fått gjort så mye de heller. Det skal være sagt, at jeg veit ikke om de har brukt tiden sin til å stå å se inn i folks privatsfære, eller om de har vært litt for opptatt av å henge hos de sure damene på prix eller nede på bakken med røyken i munn. Dette har de allefall vært svært dyktige til siden mandag.

For å si det sånn, det eneste ytre som har skjedd på andre siden av veien denne uka, er at det har kommet opp en grønn netting foran stillaset, som illustrert på bildet over, at de har okkupert et par parkeringsplasser med gitter, og at de har fått èn malingsbøtte i hver av de fire etasjene på stillaset. Malingsbøttene indikerer at de skal male bygget, men det har de ikke kommet seg til, enda. Får sikkert ganske grei timebetaling for å stå på bakken å røyke og å sette opp litt netting her og noe gitter der.

Hadde det vært meg som var en av de arbeidskarene der, så hadde jeg i allefall tatt røykepausen oppe i stillaset, og slått to fluer i en smekk, for da virker det ikke like creepy for naboene om de sitter og kikker sånn smått inn i deres leiligheter. Kanskje er ikke disse mennene like nysgjerrige som meg, eller kanskje er de rett og slett ikke bare utspekulerte nok.

Skal følge nøye med på utviklingen i allefall, er så gøy å sitte i den svarte stolen ved vinduet når det skjer noe uttafor, kan'ke skjønne det!

2 kommentarer:

Unknown sa...

No asså! Nu har æ vært å trykt mæ inn på bloggen din så lenge og ingenting blir oppdatert. Nu begynne du å skrive nåkka hvis ikke boikotte æ dæ! ;p
- Lise

Frøken Hamilton sa...

Jaaa..hvordan går det med stillaset nå da. skjedd noe?? :)