onsdag 2. september 2009

My oh my!

De fleste husker nok boybandene som florerte på 90- tallet. Jeg selv var ikke så mye bedre tenåring enn de fleste andre jenter født på midten av 80-tallet, og var såklart litt sånn fan av flere av disse bandene. (Men rommet mitt var stort sett tapetsert av Keith Flint i Prodigy, og ikke disse pusegutta i diverse boyband, bare så det er sagt) Backstreet Boys var aldri den største hiten, men man måtte jo like de for å være en del av gjengen. Take That og A1 var mer min greie, tro det eller ei. Heldigvis (?) har begge disse gjennoppstått den senere tid. NEI! Ikke heldigvis.

Gutter jeg skjønner at dere er blakke og forfalne gutter som kanskje øyner et håp om å få seg noe kvinns igjen, men desverre for dere så har også fansen deres oppdaget nye BAND, artister og folk som faktisk kan lage musikk. Personlig har jeg forandret meg mye siden jeg var 13-14 og "oppdaget" disse gutta. Musikksmaken, stilen og hele Tonje er rett og slett blitt et helt annet menneske enn på den tiden, og det synes jeg er helt ekstremt deilig. Det er godt å vite hvem man selv er rett og slett, men desto mer tragisk synes jeg det er med de forfalne gutta fra boyband, som stort sett samtlige er bikka 30. Har dere virkelig ikke høyere ambisjoner enn å stå foran 200-300 hylende fjortiser (kan da ikke være flere igjen som ikke har funnet seg nye musikkfavoritter)? Kanskje er en reunion et siste lite rop om hjelp fra gamle fans. Jaja, hvis dere tror det hjelper så. Men dere skal huske på mange ting; Det er ikke 90-tallet lengre, nå om dagen liker folk rock, rap og r'n b. Dere har blitt eldre, kommet i stemmeskiftet, drukket noen flere alkoholenheter og tatt litt for mange sigaretter så deres tidligere pusestemmer er slett ikke like pusete fortsatt. Dere ser heller ikke fortsatt like bra ut med deres forhøyde viker, dobbelthaker som følge av overnevnte alkoholenheter og flesking mens dere var på topp, dvaske mager og ellers slappe fisker.

Mitt avsluttende poeng må derfor bli; GET OVER IT! Det har alle andre gjort...

Ps! Og til dere som eventuelt fortsatt måtte være fans, A1 har konserter i desember i Oslo, og jeg har vel gjerne hørt et rykte om en Backstreet Boys konsert i løpet av høsten også!