søndag 20. januar 2008

En lørdag på Karl Johan!

En av UFOene over Oslo lørdag 19. januar
Fantastisk navn, på en tilsynelatende koselig gate!

Vel, var ikke så mye på Karl Johan da, men i stede for å skrive Oslo City, Torggata, Youngstorget, Grünerløkka, Sofienberg og Carl Berner, så ble det Karl Johan, så alle forstår at jeg snakker om en dag i Oslo Sentrum.


Allefall, det var en meget begivenhetsrik dag. Siden vi er i midten av januar, tenkte jeg før vi dro til byen, at det sikkert ikke var så mye folk i byen nå, men jeg tok grundig feil.
Oslo City på en hvodan som helst lørdag, både før og etter jul, er å be om et klaustrofobisk anfall (spesielt siden jeg lider av klaustrofobi!).
Youngstorget på en hvilken som helst lørdag, er en spesell opplevelse i seg selv, og denne lørdagen, i midten av januar må nevnes, solgte de juletrær (Tror ikke det er bare jeg som reagerer på det!)
Grünerløkka på en hvilken som helst lørdag er å komme for sent til å rekke butikkene, siden de stenger så alt for tidlig på lørdager (16.00 jada, men noen av oss er ikke oppe og i byen til klokka 10!)
Men denne lørdagen fikk vi allefall noe kjempekult ut av å ta turen til Grünerløkka. På himmelen var det et fenomen få hadde sett før (Skjønte dette da menneskene over hele løkka sto og så på himmelen og viste sin fasinasjon.) Jeg mener såklart dette var snakk om UFOer, men kjæresten mener det var en skyåpning som sola kom gjennom. Selv etter denne teorien mener jeg bestemt at det var UFOer, men sånn er det jo ikke ”lov” til å si i Norge. Gry Jannicke Jarlum er ennå tabubelagt etter hun så UFO på 80-tallet.
Turen hjem fra Løkka til Carl Berner er på en hvilken som helst lørdag. Spennende! I går resulterte den i mange morsomme hendelser, og bilder. Bilde av Oslos eneste snøklump, et Ingen-tvil-om-at-vi-er-i-Oslo-Bilde, og Bilde av Oslos morsomste gatenavn Schleppegrells gate (Der vil jeg bo, til tross for at jeg aldri hadde klart å uttale dette en sen lørdagsnatt når jeg skulle ta taxi hjem!)


Men etter slik en herlig lørdagsformiddag, og som et resultat av mine tidligere nevnte nyttårsforsett, skal jeg legge oftere ut på turer i Oslo og dokumentere det jeg ser og opplever.

Ingen kommentarer: