onsdag 9. april 2008

Charlie på T-Banen.. Igjen


Jeg tar ofte T-Banen. Mange ganger i uka, flere ganger om dagen. Sånn blir det når man tror man bor for langt unna jobben/skolen/vennene/byen eller hvor enn man skal. Realiteten er nok dog kanskje en annen, men allikevel, jeg tar banen. Jeg liker banen over gjennomsnittlig godt, synes det er morsomt å se på folk, høre på musikken min, og drømme meg bort, hvor enn jeg skal. (Man ser jo forsåvidt folk om man går også, men da ser man de liksom bare i forbifarten, på T-banen kan man studere de nøye!)


Jeg ser på folk, folk ser på meg, og når man blir nødt til å stå på banen, opplever man en følelse som nesten virker som dine 15 seconds of fame. Alle ser på deg i det du kommer inn og stiller deg i midtgangen, det er morsomt, jeg gjør det samme med folk når andre må stå og jeg sitter. Men ikke nok med det, når du står får du oversikt over alle, og jeg elsker de nye T-Banene, hvor man ka se langt fremover og langt bakover, ikke bare den vogna du sitter.. ehm.. står i. Og i tillegg kan du se når T-banen svinger foran og bak, noe som av og til gir meg samme følelsen som den gangen hellikoptret jeg satt i tok en kjempesving (som forøvrig er det kuleste jeg har vært med på).


Men dagens observasjoner på T-Banen måtte fortelles. Mens jeg sto å drømte meg bort med Animal Alpha på i-poden, fikk jeg plutselig et syn (riktignok bare i hodet mitt) av en eldre herremann som sto foran meg, og begynte å rocke villt med til sangen, morsomt, jeg begynte å le, folk tror nok jeg er gal. Sannheten var nok at han bare sto midt i mellom to vogner, og banen svingte, så han fikk litt overbalanse, men i hodet mitt rocka han med sangen. MORSOMT!

Ja, også så jeg en ekte mafiaboss i dag (riktignok er dette også antakeligvis bare tilfelle i hodet mitt, men han kunne lett ha vært en ekte mafiaboss). Dette var også en middelaldrende herremann, han var kledd i en lang frakk, med striper, pent kledd med dress under, lang paraply som stav, og hatt, skikkelig mafia hatt. Og best av alt han såg ut som han kunne vært en ekte italiener. Jeg ble litt glad i han rett og slett, han var søt!
Så jeg bestemte meg for at dette er en mafiaboss på rundreise i Europa for å lete etter andre mafiabosser som han kan bli venner med, gjerne på facebook (men han bruker lukket profil og pseudonym!)

Gleder meg til neste T-Bane-tur, og så snart jeg ser, eller tror jeg ser, eller bestemmer meg for at jeg ser noe morsomt, så skal jeg rapportere!

Ingen kommentarer: