søndag 27. april 2008

Rolig, alkoholfri lørdagskveld!

Hvor er dine venner, hva gjør de nå, sløser bort sine penger…

Ja, det er det jeg og har gjort, så derfor jeg satt hjemme i går! I tillegg til fest dagen før, og jobb hele gårdagen, en sliten lever som ikke tåler stort mer, en tom bankkonto eller tre som ikke tåler stort mer, så ja, det var en lur ide å sitte hjemme for en gang skyld. Men jammenta var det godt å våkne opp til en søndag uten ølflasker på bordet, uten nattmaten slengt rundt på soverommet, og uten den jævla kvalmen og hodepina som på mystisk vis alltid har dukket opp i løpet av helgenatta! (og for de som sier de ikke blir fyllasjuke, det gjorde ikke jeg heller, men bare vent, sånn som kommer med alderen!)

Men først i går, med T-Banen til jobb i går, så hadde jeg også denne mystiske kvalmen og hodepinen som dukka opp etter at jeg var på Evergreen på fredagskvelden, så fant jeg ut en ting som ikke er så kult med de nye banene. For hvis du er litt kvalm, og du må stå fordi det ikke finnes sitteplasser igjen, så er det ingen fordel eller noe kult i det hele tatt at du kan se fremover i t-banen, og kan se når det er bakker og svinger. Det forverrer heller saken.. Jeg kjente gulpet i halsen, og bare gruer meg til neste gang jeg finner ut at det er dritlurt å dra på byen dagen før jobb!

Attpåtil ble ikke hjemturen med T-banen noe triveligere. Svett og jævlig etter en lang dag på jobben, sulten, og sliten i kroppen, så dumper jeg ned på en toseters overfor noen gutter som snakker jævla høyt! Men på tosetrene er det sjeldent noen som setter seg ned ved siden av deg, så jeg anså meg selv ganske trygg. Men neeeida! Mr. Skrekkscenario kommer selvfølgelig og setter seg ved siden av svette meg som overhode ikke var klar for kroppskontakt med fremmede. Men det var såklart Oslos tjukkeste mann som satte seg ved siden av meg, og da er kroppskontakt forferdelig vanskelig å unngå. Når han da i tillegg puster og peser hvitløksånde som en kolspasient, så blir du letter irritert, allefall blir jeg det. Gjett at jeg var glad jeg hadde to stopp igjen til fri luft, og ikke skulle ta turen til Vestli eller noe ved siden av han her. Så neida, T-banen er ikke bare trivelig!

Og forresten, jeg har ikke tenkt å gjøre rolige, alkoholfrie lørdagskvelder til noen vane, selv om det er litt koselig en gang i blant!
Image is everything!

Ingen kommentarer: