mandag 10. november 2008

Endelig(?) Mandag!

Slagordet for tv 3s mandagskveld. Vel, jeg veit sannelig ikke jeg, er det egentlig endelig mandag, eller er hver mandag blåmandag?

I fjor vår jobbet jeg hundre prosent ved en butikk i Tromsø, og da var sannelig ikke mandagen mye herlig. Da hadde man sovet lenge hele helga, men måtte likevel, hver eneste mandag, dra seg opp av sengen klokka 7, og like tungt var det, hver eneste mandag.

Som student derimot, så har jeg forelesning fra klokka 14.15 til 16.00 hver mandag. Jeg føler dermed ikke presset med å skulle dra meg opp av sengen mandags mårra klokka 7- 8 for å komme meg på lesesalen tidlig. Mandagen står jeg opp når jeg føler for det, drar på skolen når jeg føler for det, og leser hvis jeg føler for det. Mandagen har blitt min forlenga helgedag, en ekstra dag og komme seg på etter en slitsom helg.

Jeg synes denne friheten med å være student er deilig, og liker i grunn mitt avslappa syn på å ta meg en ekstra fridag i ny og ne. Men jeg kjenner likevel at eksamensstresset begynner å nærme seg, og i nå, i stede for å se halvmorsomme program på tv mens jeg venter på sex and the city-timen på tv 3, så skal jeg være flink og lese mediemetode.
FlinkeCharlie!

Ingen kommentarer: