onsdag 12. november 2008

Identitetskrise!

Den flere ganger refererte drittplassen i Nord Norge hvor jeg kommer fra er en identitetskrise-skaper.

Jeg satt i dag og hørte på radio mens jeg skrev eksamensnotater (Joda, for noen funker dette faktisk helt fint. Er fortsatt usikker på om jeg er en slik noen, men det vil resultatene vise). Uansett, det var da jeg tok meg selv i å sitte å synge med på CC-Cowboys' "Vill, vakker og våt."

Hvorfor i helvette kan jeg egentlig denne type drittmusikk? Jo, Finnsnes har skylda.
På bygdefestene vi hang på i mine ungdoms-år, var det alltid et halvbra band som spilte coverlåter av denne type norsk, drittmusikk.
Da jeg ble eldre, over 18, og hadde låv til å gå på de "ordentlige" utestedene i byen(!!!), med andre ord videnkjente Ottos, ble denne typen musikk servert over høytaleren. Ikke nok med det, men når band ble booka til konserter, så var det fanden meg samme dritten. Åjada, jeg har vært på CC-Cowboys.konsert.

Herregud så takknemmlig jeg er for Oslo!
Oslo: takk for at du coola opp meg, viste meg nye inspirasjonskilder, klær, musikk, konserter, kino.
Tips til unde bygdeboere: Kom deg vekk så fort som mulig hvis du ikke vil sitte med 3 barn før fylte 20 år, kjøre Ford Fiesta og leve på sosialen resten av livet!!!

Ingen kommentarer: