mandag 24. november 2008

På'an igjen!

Så var det på'an igjen. Eksamenstida er her. To dager til første, en jeg allerede har feila på, så i år MÅ jeg stå.
Men som seg hør og bør i eksamenstida, så er det ikke alltid det blir like mye lesing. Facebook, youtube, diverse nettaviser, myspace og ikke minst min nye spillavhengighets-fiende, BIG MONEY fører til litt mindre lesing enn kanskje nødvendig. Jeg har tydeligvis fortsatt ikke skjønt at jeg ikke må gå rundt å leite etter nye spill på nettet i eksamenstida, for da er det gjort.

Men jeg har også rukket en liten festlig sammenkomst med gode venner i helga. Jeg ble da konfrontert av en av mine gode venninner at jeg måtte slutte å skrive så mye dritt om hjemplassen min, fordi den har vært med på å forme meg som den Charlie jeg er. Dette er kanskje sant, og hadde jeg vokst opp i Tromsø, Trondheim eller i Oslo så hadde jeg jo, som min venninne sa, ikke vært den samme.

Men det betyr jo ikke nødvendigvis at jeg hadde vært no dårligere menneske, eller for den saks skyld, at jeg må takke Finnsnes for den jeg er.
Jeg velger heller å takke mine snilleste foreldre, min kjæreste storesøster, mine herligste nevøer, min beste kjæreste, min flotteste svigerbror, mine supre venninner, mine kusiner og fettere, mine tanter, onkler, besteforeldre, og andre bra mennesker jeg har møtt på min vei, for at jeg er den Charlie jeg er. Jeg tror at så lenge man har gode folk rundt seg, som blir man den man er, uansett om man har vokst opp på bygda eller i byen!

2 kommentarer:

Ida Aurora sa...

jeg kjenner meg særdeles igjen i det å la seg distrahere av alt annet enn pensum. ta idag f.eks: det skal sies at jeg har vært syk,men hadde sikkert klart å lest litt for det..men har brukt endeløse timer på face,på blogg, på entourage.....dæver litt meg selv noenganger:/

og du? hvorfor charlie? av alle navn.

Tonje sa...

Ja, helt utrolig.. Har eksamen i mårra, blæh.. kan ikke en dritt.. stressed out!

Jo, Charlie fordi, jeg da heter Tonje Charlotte, også brukte svigerbroren min å kalle meg for det, og det er egentlig veldig fint:)

Også vil jeg ikke bruke eget navn, i frykt for at det skal brukes mot meg i arbeidssammenhenger, og diverse.. Så da valgte jeg det, eneste kallenavnet noen har hatt på meg, så feel free to use;)