torsdag 13. januar 2011

Bus(s)-etikette

Tilbake i Oslo betyr tilbake til kollektivtrafikken, og der er det jammenta mange historier å hente. I dag holdt jeg på å bli klemt i en bussdør.. Kjære bussjåfør, når noen springer mot døra i full fart så betyr det at de vil være med. (Ja, jeg kunne vente til neste buss, men jeg hater å vente OG jeg var ulidelig trøtt!) En gammel mann holdt også på å bli klemt i døra, eller han ble det vel egentlig. Kjære bussjåfør, man kan ikke lukke igjen døra når det står folk i den.

På bussen ble jeg også sannsynligvis smitta av bakterier. Kjære medpassasjer, ikke nys med åpen kjeft uten å holde deg for munnen. Nysspruten din kan reise mange meter i lufta og treffe meg (og andre og, men de driter jeg i, jeg har snart bursdag og kan ikke bli syk!) Jeg ble sannsynligvis også smittet av en annen bakterie. Kjære medpassasjer, vær så snill å ikke snyte deg på bussen uten å ta på antibakterielle midler på hendene etterpå, jeg skal også trykke på den stoppknappen. Jeg hater forøvrig folk som snyter seg i offentligheten, jeg trenger ikke se snørret ditt! Tips: Snufs noen kilometer for så å snyte deg etter du har trykket på stoppknappen og forlatt bussen.

På forhånd takk alle sammen!

Bussetikette-eksepert, Tonje

Ingen kommentarer: