mandag 10. januar 2011

Retur!

Nyttårsforsett brutt- check
Dårlig fordøyelse som følge av feit julemat- check
Uttørking grunnet lite vanndrikking i jula- check
Savner Oslogjengen- check
Lei av Amfi Finnsnes- check
Vondt i magen for at man ikke har sååå lyst å reise tilbake likevel-check
Koffert pakket- check

Ja, i morgen bærer det tilbake til Oslo, og det skjer med svært blandede følelser. Jeg har hatt ei kjempefin jul med venner og familie, men jeg innser hvorfor jeg ikke kan bo på Finnsnes når jeg blir lei av plassen etter tre uker. Jeg er så ekstremt lei av det kjøpesentret her, og så lei av at det ikke er mulig å dra ut her i januar uten at man blir alene på Ottos (et av ca to utesteder). Jeg er også drittlei av å kjøre bil og å sitte fast i snøskavlene slik at mine mannlige helter må måke meg løs, sånn at jeg slipper å stå der til sommeren kommer.

Samtidig har det vært deilig å være på Bistroen (en av ca to brukbare kafeer) sammen med jentene mine, kunne tilbringe tid med fadderbarna mine og de andre små søte som jeg er glad i, og foreldrene deres, og ikke minst å ha kvalitetstid med familien mens vi har sett på Whale Wars på Animal Planet. Det blir likevel godt å komme til Oslo igjen, til leiligheta og sambo, de gode vennene mine, og, faen heller, jeg sier det som det er, jeg tror jeg savner Oslo City litt(!!!).

Kofferten er i allefall pakket, men som vanlig etter jula fikk jeg ikke plass til alt, og må derfor få en smarpost-pakke i posten, hurra for post. Jeg liker post!

Ambivalente Tonje

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Tonje du Tonje:-) D e no bærre ei Tonjemor som kan skrive så bra og det e du. Tante e kjempeglad for at du e telbake med blogginga di igjen. Så skal bli morsomt å følge med her fremover. Stor tanteklem fra Strømmen. <3

Tonje sa...

Nåå, så hyggelige ord tante! Bare hyggelig å kunne glede, like greit å få ut det man tenker på, ellers blir det vel fullt;)