mandag 3. januar 2011

Nedtelling!

23 dager nøyaktig til årets nest helligste dag, 26. januar... Ikke bare er det Australias nasjonaldag, men også MIN bursdag! Den helligste dagen for mitt vedkommende er 17. mai, mammas bursdag og tilfeldigvis Norges nasjonaldag. Men, jeg synes likvel det er litt stas å vite at hele Australia har flagget oppe for landet sitt og meg den 26. januar hvert eneste år (dette har jeg ikke bevis på at de gjør, men om du vet noe annet så la vær å fortelle meg det, for jeg har levd i troen på dette siden jeg var seks år og fant ut at Australia Day var samme dag som min bursdag!) for det er da mange flere som bor i Australia enn i Norge.

Alle i min nærmeste familie hadde bursdag på norske flaggdager, og de fleste vet jo historien om at siden de også hadde to fornavn, så ville jeg også ha det, og Mamma måtte dra med sin sju år gamle datter til folkeregistret og få meg et ekstra navn. Derfor var lykken overveldende når jeg oppdaget Store Norske Leksikon og fant ut om Australia Day, og med dette mener jeg at når det kom til bursdag på flaggdager at jeg vant, med Mamma på en god andreplass.

Jeg veit ikke om alle veit hvor glad jeg er i å ha bursdag, men jeg kan gå god for at det slår følelsene for både jul og sommer... Ei venninne av meg hadde snakket med en tidligere lærer her om dagen hvor han hadde fortalt henne at det var tre bursdager til elever han aldri kom til å glemme, den ene var hennes, den andre var hennes fetters og den tredje var MIN! Den husket han utelukkende fordi jeg hadde nedtelling hele høsten og etter juleferien frem mot den store dagen, ja, jeg ELSKER bursdagen min! Det er liksom bare min dag, og jeg får all oppmerksomheta, og etter facebooks inntog så kan alle bli påmint denne herlige dagen for snart 25 år siden, kom selveste jeg til verden! Det liker jeg. Og selv om jeg har angst for å bli 25 (og som jeg sikkert syter om til jeg er 23 dager unna min 26 årsdag og enda et år eldre), så elsker jeg fortsatt bursdagen min!

Ingen kommentarer: